Aktywność fizyczna, treningi mają szansę poprawić nie tylko sylwetkę. Ćwiczenia mięśni dna miednicy mogą stać się sposobem na walkę z NTM, jak również spotęgować doznania seksualne.

Ćwiczenia dolnych partii mięśni miednicy może zarówno przyczynić się do poprawy stanu zdrowia, ujędrnić brzuch, jak i zapobiec problemom które mogłyby pojawić się w przyszłości. Trening mięśni Kegla pełni niezwykle istotną rolę w walce z nietrzymaniem moczu. Przynosi on świetne rezultaty u kobiet i mężczyzn.

Oczywiście, w zależności od zaleceń lekarza, ćwiczenia mogą być zarówno elementem profilaktyki, jak i elementem terapii nietrzymania moczu. Uważa się, że już po kilku miesiącach regularnych ćwiczeń mięśni, organizm uczy się kontrolować pęcherz i radzić sobie z mimowolnym popuszczaniem moczu np. podczas wysiłku.

Ćwiczenia na mięśnie dna miednicy

W zależności od stopnia nasilenia dolegliwości, można zacząć od napinania ich w regularnych odstępach. Mięśnie zlokalizujemy, przykładając dłoń w dolne okolice brzucha. Prostymi ćwiczeniami na mięśnie dna miednicy jest unoszenie jej w górę – w pozycji leżącej, na plecach, z ugiętymi kolanami. Trening można wykonać w pozycji bocznej. Wystarczy położyć się na boku i oprzeć łokciem o podłogę, nogi trzymając ugięte w ten sposób, by stopy biodra, i łokieć podtrzymujący znalazły się w jednej linii. Teraz wystarczy unosić miednicę delikatnie w górę i pozostawać w takiej pozycji kilka sekund.

Mięśnie Kegla

Ćwiczenia mięśni Kegla przynoszą świetne rezultaty w walce z NTM. Jednocześnie poprawiają jakość życia seksualnego. Kobiety mogą je zlokalizować, zatrzymując strumień moczu lub wkładając palec do pochwy i starając się je na nim zacisnąć. W przypadku mężczyzn zatrzymanie strumienia również działa – jeśli nie, należy postarać się poruszać członkiem w stanie erekcji. Cykliczne zaciskanie tych mięśni pozwoli na przywrócenie kontroli nad pęcherzem oraz zapewni dodatkowe doznania w trakcie czynności seksualnych.

Aleksandra Wiktor

Share.

Comments are closed.