Choć nietrzymanie moczu może dotknąć każdego, z tą przypadłością najczęściej borykają się kobiety i osoby starsze. Szacuje się, że 50% kobiet i 33% mężczyzn po 80. roku życia zmaga się z inkontynencją.

W niektórych kręgach NTM wciąż stanowi temat tabu, zaledwie co drugi chory zgłasza problem lekarzowi. Co ciekawe Niemcy i mieszkańcy Skandynawii pod tym względem nie są bardziej wyzwoleni od Polaków. Czym jest nietrzymanie moczu i jak postępować, gdy dotknie nas ta przypadłość?

Ćwiczenia mięśni Kegla

Kobiety częściej cierpią z powodu inkontynencji. Ryzyko wystąpienia nietrzymania moczu wzrasta u nich wraz z wiekiem i liczbą ciąż. Podczas porodu mięśnie pochwy często ulegają rozciągnięciu. Na szczęście nie jesteśmy bezradne. Panie, które pragną ustrzec się przed NTM, mogą wzmocnić mięśnie dna miednicy, wykonując odpowiednie ćwiczenia. Do ich przeprowadzenia nie potrzebujemy żadnych przyrządów, aczkolwiek na rynku pojawiły się specjalne kulki. Osoby, które nie mogą lub nie chcą pozwolić sobie na ich zakup, powinny napinać i rozluźniać mięśnie okolicy pochwy i krocza. Choć zadanie nie jest skomplikowane, najwięcej problemów przysparza znalezienie odpowiednich mięśni. Ćwiczenia mięśni Kegla charakteryzują się wysoka skutecznością pod warunkiem, że są wykonywane systematycznie i trwają co najmniej 5 minut.

Aby uzyskać pożądane rezultaty, należy przestrzegać następujących zasad:

  • gdy napinamy mięśnie dna miednicy, czyli te, które otaczają pochwę, cewkę moczową i odbytnicę, często mimowolnie naprężamy mięśnie brzucha i pośladków. Specjaliści twierdzą, że nie należy tego robić.

  • ćwiczenia można wykonywać w każdym warunkach za wyjątkiem momentów, gdy oddajemy mocz. Gdy napinamy mięśnie, opróżnianie pęcherza jest utrudnione, co z kolei sprzyja infekcji.

  • podczas ćwiczeń nie należy wstrzymywać oddechu.

Komentarze

1 2
Share.

Comments are closed.