Nasze mięśnie odpowiadają za sprawność ciała. Odpowiednio ćwiczone pozwalają zachować formę na długi czas.

Wiele kobiet boryka się z problemem nietrzymania moczu. Taki problem ma swoje rozwiązania nie tylko farmakologiczne czy chirurgiczne. Idealnym sposobem mogą okazać się ćwiczenia mięśni Kegla, o których często zapominamy. Te niepozorne partie mięśni mają wielką moc, więc warto ją wykorzystać, także w leczeniu nietrzymania moczu.

Mięśnie Kegla

Mięśnie Kegla znajdują się w podbrzuszu a dokładniej zlokalizowane są na dnie miednicy. Odpowiadają za podtrzymanie narządów jamy brzusznej. Podtrzymują macicę i kontrolują właściwą pracę pęcherza. Dodatkowo, wzmacniają doznania seksualne. Mięśnie te są nam bardzo potrzebne, dlatego zaleca się ich regularne ćwiczenia.

Pomocne ćwiczeniakobieta

Rozluźnianie i napinanie mięśni to niezwykle proste ćwiczenia, które możemy wykonać nawet stoją w sklepowej kolejce. Systematyczne ich wykonywanie pozwoli na utrzymanie dobrej kondycji. Ćwiczenie mięśni Kegla jest bardzo pomocne w leczeniu i zapobieganiu nietrzymania moczu. Ta dolegliwość często pojawia się u kobiet w okresie ciąży czy menopauzy, kiedy mięśnie tracą swoje napięcie i siłę. Trening mięśni dna miednicy wzmocni te partie mięśni, odpowiedzialne za pracę pęcherza i tym samym pozwoli uporać się ze wstydliwym problemem nietrzymania moczu. W takim przypadku ważna jest regularność i systematyczność ćwiczeń.

Ćwiczenie mięśni Kegla nie jest bolesne i nie wymaga od nas wielkiego wysiłku fizycznego. Taki trening będzie dobrym sposobem leczenia nietrzymania moczu. Co najważniejsze nie ma żadnych przeciwwskazań co do wykonywania takich ćwiczeń. Bez względu na wiek czy nawet choroby serca możemy spokojnie trenować. Efekty z pewnością będą zadowalające, warto zatem pamiętać także o tych, ukrytych mięśniach.

Share.

Comments are closed.