Cierpisz z powodu nietrzymania moczu i nie wiesz w jaki sposób wzmocnić swój układ moczowy? Ćwiczysz mięśnie Kegla, przestrzegasz zaleceń lekarza, ale jednocześnie ciągle zastanawiasz się , czy jest coś jeszcze co mogłabyś zrobić? Oczywiście, że tak – wzbogacić swoją dietę w pestki dyni!

Pestki dyni są niezwykle uniwersalnym dodatkiem do różnych potraw. Wzbogacą smak owsianki, zupy, surówki, ciasta oraz deseru. Same w sobie również stanowią zdrową i pożywną przekąskę. Możesz je chrupać wszędzie.

Witaminy z dyni!

Nasiona dyni zawierają korzystnie oddziałujące na pracę naszego organizmy kwasy tłuszczowe oraz witaminy:

  • A, która korzystnie wpływa na stan cery, skóry i paznokci. Wspomaga wzrost kości i zębów.
  • B1, zapewniająca prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, układu pokarmowego oraz układu krążenia.
  • B6, która uczestniczy w przemianie tłuszczów, cukrów, tworzeniu enzymów, hemoglobiny i hormonów regulujących procesy fizjologiczne organizmu.
  • C, podnoszącą odporność organizmu na infekcje oraz wpływającą na wzrost kolagenu w komórkach.
  • D, która wzmacnia układ kostny, nerwowy i mięśniowy. Działa również przeciwbakteryjnie oraz zapobiega powstawaniu komórek nowotworowych.
  • E, odpowiedzialna za transport składników odżywczych do komórek. Wzmacnia również ściany naczyń krwionośnych oraz chroni czerwone krwinki przed przedwczesnym rozpadem.

Dynia a układ moczowy

Składniki zawarte w pestkach dyni wspomagają pracę nerek, zapobiegają tworzeniu się kamieni oraz zmniejszają ilość wydalanego z moczem kwasu szczawiowego. Regularne jedzenie pestek pomaga w zwalczaniu różnego rodzaju skurczy mięśniowych, wzmacnia je oraz łagodzi dolegliwości bólowe.

Spożywanie pestek dyni jest szczególne polecane w okresie menopauzy raz przy schorzeniach układu moczowego. Jeśli nie przepadamy za nimi, warto zaopatrzyć się w suplementy diety, które zawierają wyciąg z dyni w swoim składzie.

Natalia Herzog

Komentarze

Share.

Comments are closed.